Ga naar hoofdinhoud

Doe mee!

Centrum Hout, VVNH (houthandel) en NBvT (timmerindustrie) presenteren op 20 juni het nieuwe marketingplan van bureau BIG Amsterdam, dat een rooskleurige toekomst ziet weggelegd voor hout en houten producten.

U denkt nu misschien: ‘Daar gaan we weer. Wéér een kostbare marketingcampagne die wel aardig is, maar even duurt en daarna als een nachtkaars uitgaat’.

Ik begrijp dat sommige mensen dit denken. Want er zijn al diverse campagnes gelanceerd: de één wat duurder dan de andere. Compleet met tv-spotjes en allerlei toeters en bellen. En het is waar: na een tijdje was het budget op en bleek de branche niet te porren om opnieuw geld in promotie te steken.

Toch is er één uitzondering. Herinnert u zich nog Vrienden #vanhout? Hoewel ook die campagne gestopt is, zijn een paar fanatiekelingen uit de branche op Facebook en Twitter als @VriendenvanHout doorgegaan met het plaatsen, liken en delen van berichten en foto’s.

Landelijke media schrijven en berichten steeds vaker over het feit dat hout een fantastisch materiaal is: sterk, duurzaam, van nature circulair en het groeit vanzelf weer aan. Een ideaal moment om de traditionele manier van bouwen te doorbreken en te investeren in de duurzame kwaliteit van hout in onze leefomgeving.

De tijd is rijp voor een nieuwe houtpromotiecampagne. Dus doe mee!

Marleen van Herwijnen
Hoofdredacteur Houtwereld

Eén reactie op “Doe mee!

  • Eigenlijk… IS er al een campagne voor houtpromotie – en die wordt GRATIS uitgezonden door een kauwgumfabrikant!
    (Heb zelfs geprobeerd die adverteerder te bedanken, maar kon zijn adres zo snel niet vinden.)
    Ken u de commercial?
    https://www.ispot.tv/ad/INUc/mentos-pure-fresh-gum-small-talk-mans-man
    Jongeman voor het eerst op bezoek bij aanstaande schoonouders (ja, ik ken het gevoel) en schoonvader attendeert de jongeman erop dat hij ZELF de ruwhouten schaal gemaakt heeft die midden op tafel staat.
    Adverteren gaat over perceptie. En de perceptie die het bij mij oproept is ‘hout en houtbewerken is COOL’.
    Haha. En schoonzoontje bevestigt dat nog even: hij meldt als feit aan zijn aanstaande schoonvader dat hij ooit een schapje heeft opgehangen 🙂

    Lange tijd was hout oubollig en ouderwets.
    Nu niet meer dus!
    Mijn punt: áls wij als houthandel gaan adverteren, moeten we dan niet de bullshit overslaan en alleen melden dat hout STOER is?
    Misschien wel de beste reden voor een consument om HOUT te gebruiken!

    mvrgr
    Geert van Dijk
    (arnhemse fijnhouthandel)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Word nu abonnee van Houtwereld of Het Houtblad. Abonneer