Ga naar hoofdinhoud

Club van influencers

Ik heb ‘woodfluencer’ toegevoegd aan mijn functie en aan mijn profiel op onder meer LinkedIn. Waarom? Omdat ik mij zo voel. En omdat het waar is.

Als hoofdredacteur van Houtwereld en als gepassioneerde verbinder in de houtbranche zet ik mij immers al jarenlang in voor het houtvak. Voor de belangen van handelaren, bewerkers en verwerkers/toepassers van hout en houtproducten.

Ik hou van de houtsector, van de mensen die daarin werkzaam zijn en van de grondstof hout. Als woodfluencer draag ik dit alles een warm hart toe. Die passie maak ik niet alleen kenbaar via het vakblad Houtwereld, dat overigens ook online te lezen is. Maar ook via de website Houtwereld.nl, nieuwsbrieven en sociale media. En niet te vergeten via events zoals de Houtwereld Praktijkdag en het Houtpaviljoen op de Bouwbeurs.

Jij bent ook een influencer

Maar genoeg over mij. Nu over jou. In principe zijn influencers personen die anderen beïnvloeden in hun koopgedrag. Die invloed is gebaseerd op hun autoriteit, kennis, band met hun volgers of hun positie. Ook jij bent dus een influencer. Met alles wat je doet. Uiteraard binnen jouw eigen functie en vakterrein.

De manier waarop je jouw product inkoopt, verkoopt, bewerkt, toepast, levert en omgeeft door allerlei vormen van service en dienstverlening, bepaalt wat je uitstraalt naar derden. Geloof in je eigen product, staan voor kwaliteit en betrouwbaarheid, het bieden van continuïteit en je mate van creativiteit en vindingrijkheid zijn bepalend voor jouw succes.

Passie van binnenuit

Dat geldt ook voor wat je uitstraalt. Heb je een luisterend oor voor leveranciers en klanten? Ben je een oplosser van problemen en uitdagingen? Komt jouw passie van binnenuit? En ben je in staat om dat enthousiasme over te brengen naar jouw eigen doelgroep? Zo ja, dan zet je jezelf goed op de kaart. Plus jouw onderneming. En de houtsector en het product hout.

‘Onze’ club

Met ‘onze’ club van duizenden ondernemers en werknemers – stuk voor stuk influencers – staan we sterk in deze tijd. Een tijd waarin hout haast vanuit het niets zo ontzettend populair is geworden. Met ‘onze’ club kunnen we dat gevoel, onze gezamenlijke passie, delen met de buitenwereld.
Zodat die buitenwereld – net als wij – wordt gegrepen door dat ‘houtvirus’ waarmee wij in de branche al veel eerder ‘besmet’ zijn geraakt.

Marleen van Herwijnen
hoofdredacteur & woodfluencer

3 reacties op “Club van influencers

  • Top Marleen! We zijn allen influencer – zeker weten!!
    We hebben een hart voor hout!
    We zijn fier op ons natuurproduct.

  • Je ben super modern en vooruitstrevend met je ideeën. Top Woodinfluencer, Marleen.
    Hout verbindt.

  • Pieter

    Een topinitiatief Marleen en zoals je weet draag ik dit een warm hart toe. Ik wil zo breed mogelijk blijven als influencer naar een biobased economie. Het gaat de goede kant op met ook het beprijzen van biobased materialen t.o.v. de fossiele equivalenten. Er wordt helaas nog steeds ook aan de NL/EU poten gezaagd m.b.t. tijdelijke bio-energie uit de houtige reststoffen, omdat de inzet als grondstof voor de biobased maakindustrie nog maar traag aanloopt. Meer bouwhout zit in de lift en zorgt ervoor dat de volle aandacht voor certificering en handhaving blijft en veelvuldig in de publiciteit blijft. De enige manier om de halve waarheden en fictie te bestrijden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Word nu abonnee van Houtwereld of Het Houtblad. Abonneer