Ga naar hoofdinhoud

Nieuwe houten eeuw

Alles draait om marketing. Het maakt bijna niet meer uit wat je verkoopt, als je er maar een mooi verhaal bij hebt. Gelukkig merk ik steeds meer dat men bewuster keuzes gaat maken. De discussies over CO2, stikstof en alle problemen die daarmee samenhangen, dragen daar natuurlijk ook aan bij.

Met hout hebben wij een heel mooi product in handen. Dat hoef ik in vakmagazine uiteraard niet te verkondigen, maar het schijnt dat de rest van het land nog niet helemaal bekend is met deze boodschap.
Daarom is vorig jaar de campagne “Hout, natuurlijk van nu” van start gegaan. Een mooie campagne met veel feitjes en verhalen over hout waar we als leveranciers – wat je ook produceert – allemaal op mee kunnen liften.

Enorme boost

De campagne heeft als doel de perceptie van bouwen met hout positief te veranderen. En of het nou aan de campagne ligt, of niet, ik signaleer steeds meer positieve berichtgeving over hout in de bouw. Op diverse websites verschijnen artikelen dat hout hét materiaal is om mee te bouwen, dat hout hét materiaal is dat het klimaat gaat redden, dat bedrijven andere materialen in de ban doen en ga zo maar door. Dat geeft toch een enorme positieve boost aan onze branche!

Mooi verhaal

Het mooie aan de marketingcampagne voor hout is dat ze niks hoeven te verzinnen. De feiten en verhalen spreken voor zich. Hout is nu eenmaal een natuurproduct dat zichzelf vernieuwt.
Het is echt hoog tijd dat iedereen het mooie verhaal van hout leert kennen. Ik wens het campagneteam veel succes toe. En allemaal meedoen!
Welkom in de nieuwe houten eeuw!

Splinter

Deze opinierubriek wordt geschreven door een selecte en gevarieerde groep vaklieden in de houtsector.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Word nu abonnee van Houtwereld of Het Houtblad. Abonneer