Houtvriendelijkheid kost geen geld maar kan straks wel het verschil maken. Want het gaat nu goed met de houtverkoop in de bouw en interieurbouw. Maar er komen straks vast wel weer eens mindere tijden aan.
Als die andere tijden aanbreken, is het van belang dat de ‘trouwe klanten’ blijven komen en voor uw bedrijf kiezen. Zelf kom ik veel bij uiteenlopende hout- en plaatverkopers. Het verschil in service en vriendelijkheid is enorm.
Soms word je als klant bekeken als een lastige verstoring van het werk … maar het kan ook echt anders, beter. Ik deel graag een ervaring uit juni 2022 die navolging verdient.
Wij hadden met spoed massief hout besteld voor afhaal de volgende ochtend.
- Bij aankomst in het grote bedrijf werd ik naar de ‘werfchef’ doorverwezen die even in het kantoortje moest navragen bij welke loods ik moest zijn
- Een collega kwam binnen en gaf mij keurig en vriendelijk: pennen, opschrijfboekje en informatiemapje over het assortiment (dat maak je bijna nooit mee…)
- En vroeg ook vriendelijk of ik een kop koffie wilde (2e bonuspunt)
- Vervolgens werd ik naar de loods verderop verwezen
- Waarbij de werfchef netjes aanwees waar ik moest zijn (volgende bonuspunt voor vriendelijkheid)
- Ik liep naar binnen in de receptie
- Een andere collega kwam al direct naar mij toe en meldde: de heftruck staat al bij uw wagen (!)
- En met een uitermate vakkundige heftruckchauffeur prima ingeladen
- En de pakbon met nog een pen en notitieblokje erbij plus een big smile…
Tsja, dan begrijpt u dat er bij zo’n Hout Vriendelijke Handelaar straks veel meer gekocht wordt; ook als de conjunctuur tegenzit.
De blog Splinter wordt geschreven door een selecte en gevarieerde groep vaklieden uit de houtbranche.