Ga naar hoofdinhoud

BouwBeurs scoort

Van 4 tot en met 8 februari vond de BouwBeurs 2019 plaats in de Jaarbeurs in Utrecht. Dit jaar kwamen er 75.017 bezoekers op af. Zij beoordeelden de beurs met een 7,3 en noemden het event waardevol en interessant. Ten opzichte van de vorige keer (2017) was de aanloop iets groter en de waardering een fractie minder. Het Houtpaviljoen bleek de best bezochte en best gewaardeerde activiteit te zijn.

De vorige BouwBeurs-editie van 2017 eindigde met een bezoekersaantal van 74.974 mensen. De waardering kwam destijds uit op 7,4.

 

Het bieden van totaaloplossingen was dit jaar een belangrijk terugkerend thema, zo constateert de Jaarbeurs. Dit was terug te zien op het merendeel van de 640 stands en ook op de bouwplaats van de toekomst waar digitalisering, industrialisering en circulair bouwen met elkaar verbonden werden.

 

Tijdens de beursweek vond een groot aantal activiteiten plaats. De best bezochte en tevens best gewaardeerde activiteit was het Houtpaviljoen. Dit is een samenwerkingsverband van acht bedrijven uit het houtvak, gesteund door meer dan tachtig overige houtondernemingen.

 

Het R&D-programma dat dit jaar een eerste editie beleefde werd eveneens goed bezocht en gewaardeerd. Ruim de helft van de beoogde doelgroep (architecten en bouwkundig ingenieurs) ging langs op het Techforum waar ambassadeurs en andere sprekers inhoudelijke sessies gaven.

 

Ten slotte zijn ook de kennissessies met betrekking tot energietransitie en verduurzaming noemenswaardig. Alle sessies zaten volledig vol. Naast de interesse in constructie- en bouwmaterialen blijkt isolatie een tweede interessegebied dat bij de bezoekers hoog scoorde.

 

Hoofddoel van het bezoek was voor 81% van de bezoekers het vergaren van kennis, zoals nieuwe product- en brancheontwikkelingen. Dit werd bevestigd door de exposanten van de BouwBeurs die als feedback gaven veel gerichte en inhoudelijke vragen te hebben gekregen.

 

De BouwBeurs 2019 kende veel nieuwe gezichten. Circa 21% van de bezoekers maakte voor het eerst kennis met de beurs. Dit betrof vooral zzp’ers, uitvoerders en directeuren in nieuwe samenstellingen.

De animo onder studenten was groot: zij wilden zich oriënteren in de bouwwereld en kennis maken met potentiële nieuwe werkgevers. Nieuw en oud was gemiddeld ruim vier uren aanwezig op de BouwBeurs 2019.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Word nu abonnee van Houtwereld of Het Houtblad. Abonneer