Ga naar hoofdinhoud

Eisma neemt Het Houtblad over

Vakblad Het Houtblad wordt per 1 januari 2019 overgenomen door Eisma Media Groep. Voorheen was de uitgave eigendom van MYbusinessmedia bv te Deventer.

Beide partijen maakten de overname bekend op 20 december 2018. Naast het vakblad gaan ook de website, digitale nieuwsbrief en het evenement Houtdag over naar de nieuwe eigenaar.

Het Houtblad

De papieren uitgave van Het Houtblad verschijnt acht keer per jaar en wordt verspreid onder personen, bedrijven en instellingen die zich beroepsmatig bezig houden met hout in de bouw.

De lezers bevinden zich vooral bij opdrachtgevers, architectenbureaus, woningbouwverenigingen, gemeentelijke bouw- en woningtoezichten en bouwbedrijven. Ook wordt Het Houtblad in de houthandel, hout- en meubelindustrie en in het middelbaar, hoger en universitair (beroeps)onderwijs ruim verspreid.

Verkoop

MYbusinessmedia verkoopt Het Houtblad om de focus te leggen op technische vakgebieden binnen onder andere de maakindustrie en food. Het Houtblad valt niet binnen die visie en was binnen de uitgeverij een op zichzelf staand merk. Een merk dat volgens MYbusinessmedia en Eisma Media Groep sterker is binnen het cluster van bouwbladen dat Eisma biedt.

Eisma Bouwmedia

Per 1 januari 2019 wordt Het Houtblad toegevoegd aan het portfolio van dochterbedrijf Eisma Bouwmedia bv te Doetinchem, onder andere uitgever van Bouwwereld, ArchitectuurNL en de Aannemer en vanaf 1 januari 2019 ook van Houtwereld.

Deze acquisitie is een complementaire versterking van de bouwportfolio en opnieuw een uitbreiding van de business-to-business-merken van de Eisma Media Groep.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Word nu abonnee van Houtwereld of Het Houtblad. Abonneer