Ga naar hoofdinhoud

Hoe verkoop je duurzaamheid?

Tijdens het laatste Houtcafé van Centrum Hout luisterden tachtig mensen uit de handel en industrie aandachtig naar de antwoorden op de vraag ‘Hoe verkoop ik de milieu-aspecten van hout’? Duurzaam, circulair en biobased blijken termen te zijn die ze in de dagelijkse praktijk prima als verkoopargumenten kunnen gebruiken.

Het houtvak streeft ernaar dat opdrachtgevers en beslissers goed tussen de oren hebben zitten dat hout het beste bouwmateriaal is om te gebruiken voor mens, dier en milieu. Daarvoor is het belangrijk te weten op basis van welke argumenten de opdrachtgever zich laat overtuigen als het gaat om milieu-aspecten.

Spoedcursus in verkooptechnieken

Het Houtcafé ging in op hoe er over de milieuvoordelen van hout te communiceren is. Wat is circulariteit van hout en wat kun je ermee? Ook werd er gesproken over welke LCA’s en andere handige milieutools beschikbaar zijn om de milieuscore van hout aantoonbaar te maken. Deelnemers kregen een spoedcursus in verkooptechnieken voor het vermarkten van milieu-aspecten en konden hun ervaringen delen.

Het volledige artikel is te lezen in Houtwereld nr. 16 (18 oktober 2019). Klik HIER voor de digitale editie (gratis voor abonnees op het vakblad). Geïnteresseerd? Vraag HIER een (proef)abonnement, een digitaal abonnement of een gratis proefnummer aan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Word nu abonnee van Houtwereld of Het Houtblad. Abonneer