Ga naar hoofdinhoud

Nieuw imago voor McDonald’s

In een poging om het imago van McDonald’s nieuw leven in te blazen, heeft de Amerikaanse fastfood-gigant het roer omgegooid door hun restaurants voortaan anders te ontwerpen.

Een eerste voorbeeld van de nieuwe strategie is de McDonald’s in Chicago door Ross Barney Architects, het is een van de flagshipstores van McDonald’s.

De structuur vult een volledig stadsblok in hartje Chicago. Kruislaaghout vervangt op diverse plaatsen de in Amerika meer gebruikelijke materialen als staal, beton en kunststof. Materialen met een veel grotere CO2-voetafdruk. 

Nieuw imago voor mcdonalds 2

In de McDonald’s zijn zeventig bomen te vinden, er is een sedum dak, en een zwevende glazen tuin met varens en bomen. Op de daken zijn appelbomen te vinden waarvan de oogst naar het Ronald McDonald-huis gaat. 

Nieuw imago voor mcdonalds 3

Fotografie Kendall McCaugherty, Hall+Merrick Photographers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Word nu abonnee van Houtwereld of Het Houtblad. Abonneer